اتفاقی در یک قدمی اسارت
معبر:وبلاگ تخصصي دفاع مقدس
آخرين مطالب

پیکر شهید برونسی کشف شد

همه دوستان من

برگی از خاطرات یک شهید( روزه بی سحری )

باز دلم هوای شلمچه کرده است

لحظه شهادت دو بسیجی

اتفاقی در یک قدمی اسارت

شهادت از نگاه خبرنگاران جهان

خدا این بچه‌های نیم وجبی را شهید کند

روایتگری ارثیه ی مادر(س) است

چشمان بارانی جوانان در شلمچه

به همه بگو اینجا دهلاویه است!

وقتی مرتضی موجی شد!

آداب زیارت نور

اولین گزارش از سفر به مناطق جنگی(2)

اروند؛ جایی که دیوانه‌ام می‌کند

اولین سفرنامه مناطق جنگی

پندهای رهبر برای روایتگران نور

25 هزار زائر سرزمين‌هاي نور در دزفول اسكان مي‌يابند

آنجا که دلم جاماند...

در جمع زائران سرزمین نور ...

آرشيو مطالب

ارديبهشت 1390
فروردين 1390
اسفند 1389
بهمن 1389
دی 1389
آذر 1389
آبان 1389
مهر 1389

پيوندهاي روزانه

گوگل
کیت اگزوز ریموت دار برقی
ارسال هوایی بار از چین
خرید از علی اکسپرس
آرشيو پيوندهاي روزانه

پيوندها

استخاره با قرآن کریم
خرید پستی
اس ام اس فلسفی عاشقانه
سمپادی ها
زن کاملا عريان در خيابانهاي اصفهان!!+عکس[7427] »عجب قليوني ميکشه اين دختره واي واي[2814] »اينم لحظه کشف حجاب در تيم ملي ايران +عکس[3555] »اين زن بخاطر بزرگي سينه اش اخراج شد!+عکس[3413] »آيا خواهر نيوشا ضيغمي رو ديديد؟[2823] »افزايش قد بصورت نامرعي و ارزان[349] »تصاوير ناياب دختران مانتو پوش در تهران[2595] »حرکت جالب دو دختر 17ساله خوشگل+عکس[2477] »مدرسه دخترانه يهوديان در تهران (عکس)+1391[4483] »لباس اين خانوم هر روز کوتاه تر مي شود ! / عکس[2621] »عشوه جنجالي شيوا بلوريان+عکس[5314] »تصوير يک خانم بي حجاب از صداوسيماي ايران[4375] »شوهر بي ريخت بهنوش بختياري+عکس[5467] »عکس همسر آرايش کرده قهرمان المپيک ايران[2426] »دختر ايراني موتورسوار با شلوار و لباس تنگ+عکس[2414] »تيم فوتبال دختران پرسپوليس قبل از انقلاب+عکس[1212] »عکس لخت شدن يک خانم در فرودگاه[2742] »عکس صحنه اي که سانسور شد![2206] »تصاوير ناياب دختران مانتو پوش در تهران[1864] »تصاوير خيلي ناجور از شناي مختلط در مازندران[2319] »خانمها اين عکس را نبينند[2033] »تفاوت حمام زنان و مردان / عکس[1433] »دختر هندي خوشگل در ايران غوقا کرد+ عکس زيبا[2637] »حرکت جالب دو دختر 17ساله خوشگل+عکس[1350] »ماجراي زن بهداد سليمي در المپيک لندن روشد+عکس[1855] »عکس سمر بازيگر زيباي عشق ممنوع با يک مرد ايراني[1701] »عکس ليلا بلوکات و خواهراش[605] »دختر جنجالي در مسجدالحرام + عکس[4007] »زايمان يک دختر در حمام+ عکس[4371] »با اين دختر ازدواج کنيد و جايزه بگيريد+عکس دختر[3567] »آدرس فيس بوک و تصوير الناز شاکردوست+عکس[3618] »ببين اين دختر خوشگله رو مي پسندي؟[5053] »ماجراي زن طلاق گرفته+عکس[2600] »زن کاملا عريان در خيابانهاي اصفهان!!+عکس[7427] »عجب قليوني ميکشه اين دختره واي واي[2814] »اينم لحظه کشف حجاب در تيم ملي ايران +عکس[3555] »اين زن بخاطر بزرگي سينه اش اخراج شد!+عکس[3413] »آيا خواهر نيوشا ضيغمي رو ديديد؟[2823] »افزايش قد بصورت نامرعي و ارزان[349] »تصاوير ناياب دختران مانتو پوش در تهران[2595] »حرکت جالب دو دختر 17ساله خوشگل+عکس[2477] »مدرسه دخترانه يهوديان در تهران (عکس)+1391[4483] »لباس اين خانوم هر روز کوتاه تر مي شود ! / عکس[2621] »عشوه جنجالي شيوا بلوريان+عکس[5314] »تصوير يک خانم بي حجاب از صداوسيماي ايران[4375] »شوهر بي ريخت بهنوش بختياري+عکس[5467] »عکس همسر آرايش کرده قهرمان المپيک ايران[2426] »دختر ايراني موتورسوار با شلوار و لباس تنگ+عکس[2414] »تيم فوتبال دختران پرسپوليس قبل از انقلاب+عکس[1212] »عکس لخت شدن يک خانم در فرودگاه[2742] »عکس صحنه اي که سانسور شد![2206] »تصاوير ناياب دختران مانتو پوش در تهران[1864] »تصاوير خيلي ناجور از شناي مختلط در مازندران[2319] »خانمها اين عکس را نبينند[2033] »تفاوت حمام زنان و مردان / عکس[1433] »دختر هندي خوشگل در ايران غوقا کرد+ عکس زيبا[2637] »حرکت جالب دو دختر 17ساله خوشگل+عکس[1350] »ماجراي زن بهداد سليمي در المپيک لندن روشد+عکس[1855] »عکس سمر بازيگر زيباي عشق ممنوع با يک مرد ايراني[1701] »عکس ليلا بلوکات و خواهراش[605عکس هاي دختر بازيگر در فيلم موهن توهين به حضرت محمد(ص آشنايي با نرم افزار هاي چت . ودوستيابي : آشنايي با نرم افزار هاي چت . ودوستيابي
music3nter
انتظارحاضر
زندگی زیباست...
Economic jihad
همت مضاعف پارسیان
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دفاع مقدس و آدرس mabar.LoxBlog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





مترجم وبلاگ معبر

پايگاههای دفاع مقدس

سایت جامع دفاع مقدسامتداددیار رنجپایداریپایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنامپایگاه تخصصی ادبیات دفاع مقدسپایگاه اطلاع رسانی فرهنگ ایثار و شهادتپایگاه اطلاع رسانی قربانیان سلاح‌های شیمیاییچهار دیپلماتلوگوی نشریه پلاک هشت

پايگاههاي جنگ نرم

تیم جنگ نرم ایرانیان

اتفاقی در یک قدمی اسارت

عملیات خیبر http://www.mabar.loxblog.comچند نفر از مزدوران عراقی با به دست گرفتن موشک‌های آرپی جی رزمندگان به شهادت رسیده به پایکوبی و رقص در کنار پیکر پاک یکی از شهدای گرانقدر مشغول شدند.

مشاهده این صحنه برایم منزجر کننده و تنفرآمیز بود. به سمت یکی از آن مزدوران نشانه گرفتم و با اولین گلوله و به صورت تک تیر او را به هلاکت رساندم.

دومین عراقی با مشاهده بر زمین افتادن همرزم خود برای لحظاتی مات و مبهوت ایستاد. در همین لحظه متوجه فاصله حدود 60 متری تانک‌های دشمن با خود شدم.

ساخت پل خیبر توسط رزمندگان جهت دستیابی به جزیره مجنون مقدمه‌ای شد برای احداث جاده خاکی معروفی که حدود 4هزار کمپرسی در ساخت آن حضور داشته و بخشی از هور خاکریزی شد تا اتصال به جزیره آسان‌تر شود.

گاهی اوقات پل خیبر مورد تعرض هواپیماهای دشمن واقع می‌شد که به دلیل حضور سامانه‌های پدافند هوایی مخصوصاً توپ‌های ضدهوایی حملات هوایی فوق در اکثر اوقات ناکام می‌ماند و هر وقت که صدمه‌ای به پل وارد می‌شد قطعات آن سریعاً تعویض می‌شد.

در سال 62 به عنوان بسیجی در گردان امام‌سجاد(ع) از لشکر 17 قم در مناطق عملیاتی جنوب مشغول به خدمت شدم. در آن زمان گردان امام سجاد(ع) به فرماندهی شهید جواد عابدی اداره می‌شد. پس از اعزام به خوزستان در اهواز اسکان یافتیم و از همانجا جهت انجام عملیات به طلائیه اعزام شدیم.

در مراحل اول عملیات اهداف پیش‌بینی شده برای گردان ما محقق نشد ولی رزمندگان اسلام از سایر محورها موفق به تصرف جزیره شدند و گردان ما در پشت طلائیه چند روزی متوقف شده بود. از آنجایی که توقف گردان ما می‌توانست منجر به رکود عملیاتی سایر گردان‌ها شود لذا نفرات گردان ما به وسیله هلیکوپتر شینوک و شبانه به جزیره حرکت داده شدند. انجام مأموریت انتقال نیرو در آن شرایط برای هلیکوپتر خطرناک بود زیرا عراقی‌ها بر موقعیت ما اشراف داشتند و احتمال حمله آنها به هلیکوپتر متصور بود. برای کاهش احتمال حمله عراقی‌ها به هلیکوپتر، جابه‌جایی فوق در شب انجام شد و چون دید بصری خلبان در شب تا حد زیادی کاهش می‌یابد یکی از خدمه پروازی در کنار در باز شده هلیکوپتر ایستاد و با استفاده از گرای جغرافیایی رودخانه، خلبان را که سعی می‌کرد در ارتفاع پائین پرواز نماید هدایت می‌کرد.

این جابه‌جایی از نظر نظامی همراه با خطرات فراوانی بود. پس از انجام جابه‌جایی و برای رسیدن به منطقه مورد نظر سوار بر خودروی آیفا ارتشی شدیم. در بین مسیر بارها به دلیل حملات و بمباران هواپیماهای عراقی از آیفا بیرون پریده و در بالای نیزارها موضع می‌گرفتیم.

جاده‌ای که در آن طی مسیر می‌کردیم حدود 12متر عرض داشت و پس از مدتی با گردش به چپ که در واقع به سمت عراقی‌ها بود مستقر شدیم. ارتفاع جاده حدود 5/2 متر بود و خود این جاده به نوعی سدی در برابر آب‌های دجله و فرات محسوب می‌شد اما سمت دیگر جزیره مرداب و مملو از آب‌های تلخ و شور بود و ما برای پر کردن قمقمه‌های آب از عرض جاده عبور کرده و در سمت دیگر جاده قمقمه‌ها را پر می‌کردیم. البته این گفته به آن معنی نیست که آب مورد استفاده در آن سمت جاده کاملاً سالم و گوارا بود. به عنوان مثال در فاصله 4 متری من که مشغول پر کردن قمقمه آب بودم، جنازه یک عراقی بر روی آب به صورت باد کرده و متعفن قرار داشت که از سفیدی دست‌هایش فهمیدم که چند روزی جنازه وی روی آب قرار داشت.

عملیات خیبر

چند روز پس از حضور ما در منطقه حدود ساعت 6 صبح متوجه فریاد نیروهای خودی شدم. آنها فریاد می‌زدند: «پاتک، عراقی‌ها پاتک زدند». با توجه به اینکه مسئولیت من در آن عملیات (کمک‌‌ آرپیجی‌زن) بود، به همراه چند نفر دیگر کوله‌ها را سریع بستیم. بارانی از گلوله به سمت ما می‌آمد. با دقت در وضعیت نیروهای دشمن متوجه آرایش تانک‌های دشمن شدم که به سمت ما در حال حرکت بودند. نکته جالب اینجاست که بعد از عملیات با مراجعه به روزنامه‌ها متوجه شدم که حدود 16 تیپ مکانیزه عراق در این پاتک به صورت مستقیم یا غیرمستقیم حضور داشتند و قصد تصرف جزیره را داشتند.

شب قبل از پاتک، جهت تثبیت موقعیت‌مان، خاکریزی به طول تقریباً یکصد متر به وسیله یک دستگاه لودر ایجاد شد. این خاکریز کمک بزرگی برای دفاع در برابر پاتک عراقی‌ها بود. همرزمان من در گردان امام سجاد(ع) بشدت درگیر پاتک فوق شدند. کانالی هم در نزدیکی ما بود که تعدادی از رزمندگان با آرپی جی در آنجا مشغول شکار تانک‌ها بودند. فشار عراقی‌ها به حدی زیاد بود که جز 5 یا 6 نفر فرد دیگری در گردان باقی نمانده بود و سایر اعضای گردان امام سجاد(ع) یا به شهادت رسیده بودند و یا اینکه مجروح شده بودند.

در یک لحظه متوجه شدم که عراقی‌ها با به شهادت رساندن رزمندگان مستقر در کانال آنجا را تصرف کرده بودند. چند نفر از مزدوران عراقی با به دست گرفتن موشک‌های آرپی جی رزمندگان به شهادت رسیده به پایکوبی و رقص در کنار پیکر پاک یکی از شهدای گرانقدر مشغول شدند. مشاهده این صحنه برایم منزجر کننده و تنفرآمیز بود. به سمت یکی از آن مزدوران نشانه گرفتم و با اولین گلوله و به صورت تک تیر او را به هلاکت رساندم. دومین عراقی با مشاهده بر زمین افتادن همرزم خود برای لحظاتی مات و مبهوت ایستاد. در همین لحظه متوجه فاصله حدود 60 متری تانک‌های دشمن با خود شدم. محاصره ما توسط عراقی‌ها حتمی شده بود،سعی کردم با تیراندازی به سمت تیربارچی تانک‌ها حرکت مفیدی در برابر دشمن انجام دهم.

تیربارچی‌های چند تانک با شلیک مکرر به سمت محل کمین من ،سعی در مهار گلوله‌هایم داشتند. سرم را پائین آوردم، شدت گلوله‌های شلیک شده به سمت من به حدی بود که به اندازه چند سانتیمتر از خاک بالای خاکریز کاسته شد و مقدار زیادی از آن خاک روی سر و رویم ریخته شد.

انفجار تانک

در همین لحظه تعدادی از نیروهای گردان امام رضا(ع) قزوین از پشت سر به ما ملحق شدند. یکی از فرماندهان دسته گردان فوق با رسیدن به من، دستش را به پشتم زد و گفت «خسته نباشید رزمنده، تا پیروزی یک قدم مانده، نگران نباش». محل تیراندازی را تغییر دادم. بعد از تیراندازی مجدداً به سمت آن بزرگوار برگشتم. آن رزمنده عارف بر اثر تیر مستقیم عراقی‌ها به شهادت رسیده بود و بر روی زمین افتاده بود. دقیقاً به یاد دارم که موهای لخت و پرپشتی داشت، پیچش باد در بین موهای او و چشمان باز و زل زده به من، حالت عجیبی را در من به وجود آورده بود. چفیه‌ام را بر روی سر و سینه‌اش گذاشتم. جمله عجیبش مدام در ذهنم مرور می‌شد. «تا پیروزی یک قدم مانده، نگران نباش».

به خودم آمدم، تانک‌ها در نزدیکترین فاصله با ما قرار گرفتند و موشک آرپی جی تمام شده بود. عراقی‌ها آنقدر به پیروزی خود مطمئن شده بودند که لودری را جهت ایجاد خاکریز در همان صحنه نبرد مستقر کردند. خطاب به بی‌سیم چی گفتم: «فقط پیام بده موشک آرپی جی، موشک آرپی جی» در همین زمان کلاشینکف من بعد از شلیک حدود 8 خشاب به صورت تک تیر، گیر كرد و قابلیت تیراندازی را از دست داد.

تمام این رخدادها در کوتاهترین زمان ممکن اتفاق می‌افتاد و فرصت اندک ما جهت جلوگیری از محاصره دشمن، اضطراب من را افزایش داده بود. ناگهان متوجه حرکت یک دسته 22 نفره از رزمندگان از پای جاده به صورت خمیده و سریع از پشت سرمان شدم. هر یک از آنها 5 موشک آرپی جی خرج بسته به همراه داشتند. پس از پیوستن آنها و استفاده از آرپی جی، توان رزمی ما جهت انهدام تانک‌ها افزایش یافت.

اولین کاری که انجام دادیم منهدم نمودن لودر عراقی بود که با وقاحت تمام در وسط صحنه نبرد مشغول فعالیت بود. انهدام اولین تانک عراقی و ورود هلیکوپترهای هوانیروز قهرمان جمهوری اسلامی ایران مصادف با هم شده بود. هلیکوپترهای هوانیروز از بالای سرمان تانک‌های دشمن را نشانه می‌گرفتند. مطابق اخبار واصله بعد از عملیات فوق مشخص شد که هلیکوپترهای هوانیروز جمهوری اسلامی ایران 55 دستگاه از تانک‌های عراقی را در آن پاتک نابود کردند. تا ساعت 16 همان روز نیروهای گردان امام رضا(ع) قزوین کاملاً در خط مستقر شدند و خطر سقوط آن منطقه از بین رفت. بعدها و در عملیات‌های بعدی به عنوان روحانی و نیروی رزمی تبلیغی در جبهه حضور پیدا کردم. پاتک عراقی‌ها با چندین تیپ زرهی و ده‌ها تانک در محورهای مختلف و عدم موفقیت آنها در تصرف جزیره مجنون معجزه‌ای از معجزات الهی بود که هرگز آن را فراموش نخواهم کرد.

 

 

راوی :حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل محبی

 


معبر

نظرات شما عزیزان:

vefagh
ساعت2:52---2 تير 1390
مطلبی در باره شهید خوندم تو وبلاگ که ادرسش نوشتم
من بچه محل شهیدم و میخام واقعیتهارو بفهمم
جواب بدین یا حق


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





علي سعادت | 1:0 - پنج شنبه 25 فروردين 1390برچسب: پل,خیبر,جزیره بسیجی,مناطق عملیاتی,شهادت,رزمندگان,
+ |

منوي اصلي
خانه
پروفايل مدير وبلاگ
پست الکترونيک
آرشيو وبلاگ
عناوين مطالب وبلاگ

درباره وبلاگ

به وبلاگ معبر خوش آمديد (تخصصي دفاع مقدس)

نويسندگان

علي سعادت

موضوعات مطالب

دفاع مقدس
رسانه ها،اخبار،مطبوعات
خاطرات
كتاب،شعر،داستان،طنز
شهدای گمنام
خانواده شهدا
عملیات ها
بسیج
مناطق عملیاتی
جانبازان
آزادگان
سرداران،شهدا
فرهنگ دفاع،جبهه
فرهنگ ایثار و شهادت
دل نوشته ای با شهدا
جشنواره ،مسابقات
فضاي مجازي،جنگ نرم و...
سينما ،تئاتر،تلويزيون
راهيان نور

نشانك وبلاگ معبر
معبر - وبلاگ تخصصي دفاع مقدس

كد لوگوي معبر

ساير امکانات

RSS


ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 667
تعداد نظرات : 60
تعداد آنلاین : 1

مسابقات وبلاگ نويسي

مسابقه بزرگ وبلاگ نویسی سبک بالان به مناسبت هفته دفاع مقدس

اولین جشنواره «وبلاگ‌نويسی دفاع مقدس» در يزدجشنواره وبلاگ نویسی حماسه نگاران بسیج و انقلاب اسلامیجشنواره وبلاگ نویسی تبیان در حال برگزاری است . ثبت نام کنید